Sad pathetic little me, that was the girl I used to be

Ja, det är verkligen tid för att rycka upp sig själv, pull yourself together och fokusera. Inte bara när det gäller tentan även om det verkligen borde gå i första hand nu, men det är inte så lät att pyssla ihop allt så man hinner med allt man vill och borde.

Det är konstigt hur jag börjat gå emot alla mina principer och nästan blivit lite mesig eller rättare sagt så kanske jag har blivit "tjejig" ! Men det kanske inte är så dåligt, men att ha en rosa mobil med inbyggd spegel, dricka litervis med kaffe, skrika "uh" varje gång man ser något äckligt och ge upp alldeles för snabbt det är so not the girl a want to be. Även om jag älskar min söta mobil!
Nej, jag beundrar starka tjejer och kvinnor som står för vad de tror på, slutar vänta och gör något istället,  inte ta någon skit och är stolta över vad de åstadkommer och för den de är. Jag skulle också vilja va en av dem, men det kanske inte alltid är så lätt att stå för något ifall man inte vet vad ens åsikt är, men från och med nu ska jag vara den är jag var förr, den envisa tjejen som inte gav upp i första hand, vågade tro och hoppas och uttryckte sina åsikter utan att blinka. Jag ska sluta vänta och undra, för det gör ändå ingen nytta.


Jag har alltid varit emot planering och struktur, men jag tror att det är just att strukturera om saker och ting som behövs i min tillvaro nu. Ja, speciellt inför den där tentan som stundar så snart. Ja, min positiva energi som jag så trevligt fick på kvällen förvånar till och med mig! Måste bara komma ihåg att ta med mig den.


livet. | |
Upp