Picknick i Slottsparken (23/5-08)

Den 23 maj så fyllde Linné 301 år, vilket firades i Slottsbacken och Veronica Maggio och underbara Salem al Fakir skulle spela live!

Det var massa forskare och viktiga naturvetare som pratade och även Linnè var där och lärde oss massa nyttigt. Först spelade Veronica Maggio, men det var inte så jätte bra så vi fikade mest. Hon spelade dock nya låten måndagsbarn som jag faktiskt tycker är bra!
 
Efter hon spelat blev det mer naturprat och sedan skulle det komma hemliggäst, nån forskare eller nåt gissade jag på men ack så fel jag hade när fick se Markus Krunegård  komma in på scenen! Ahhh, så sprang jag ner och ställde mig vid scenen med de andra strax efter mig. Åh, det var så underbart så! Ska se honom igen på Peace&Love och det kommer bli toppen : )

Tillsist spelade Salem al Fakir och det var lika underbart som de brukar vara. Han spela massa nya låtar och jag längtar tills hans nästa skiva kommer! Kvällen avslutade vi på Smålands medl ite öl och yatzy!

Bilder !








Jag försökte också spela in lite när Markus spelade - Jag ä en vampyr, men det gick väl sådär ; )



musik. | |
Upp