broloppet, 5 km (6/10-13).

årets sista lopp blev broloppet i motala. det var någon ny bro som skulle invigas och som man skulle springa över, vilket var en rolig idé. jag och tomas sprang 5 km medans mamma sprang ett halvmarathon. vädret var blandad mellan väldigt blåsigt/kallt och soligt/varmt. början av loppet var segt eftersom det var trångt och jag inte kunde springa så fort som jag ville, innan bron så var den en lång seg backe och där fanns det chans att dricka vatten och eftersom jag hade alldeles för mycket på mig och var kokvarm så kände jag att jag måste svalka mig lite med vatten, dock så fanns det inget vatten klart så man fick stå och vänta, dåligt. att springa över bron var trevligt trotts att jag varit lite orolig över höjden innan loppet. efter bron så försökte jag öka in till mål trotts att jag hade håll och när jag kom in i mål så var jag tvungen att köa för att komma in över mållinjen. loppet gick okej, dock så funkade verkligen inte arragemanget i övrigt. min officiella tid blev 32:33, dock var inte loppet 5 km riktigt. 
 
redo för tävling.


soligt och fint höstväder.


bron som vi sprang över.


äntligen i mål, rätt så nöjd trotts allt.


mamma på väg mot mål.
 
träna/tävla. | broloppet, löpning, motala, tävling | |
Upp