året 2014.


ännu ett år har gått, så här kommer en liten sammanfattning.

det har varit ett riktigt konsetår då jag lyckades se backstreet boys, markus krunegård, perssons pack och den bästa av dem alla morissey live. idrottsmässigt så började jag året med att åka på för-vm i falun, har även försökt lära mig kasta diskus, hejat fram pappa när han vunnit venteran-sm, åkt på träningsresa med mamma till fuerteventura och sprungit tjejmilen. pluggmässigt så var början av året jobbigt med den jäkla matematiken men som jag tillslut lyckades övervinna, jag har haft fem veckors vfu där jag använt mig fotbollsspelande giraffer i undervisingen och det har blivit många campusdagar med både det ena och det andra.
 
det har också varit ett år i djurens tecken, i januari fick jag en adopterad delfin i födelsedagspresent (hon heter inka och bor någonstans runt bahamas), jag har även varit på strutssafari, sett en levande floshäst (på zoo, men ändå!), matat en elefant och sett utdöda djur och valskelettet på museum. jag har även plalnterat både det enda ena och det andra under året och balkongen svämmade över av växter under sommaren.
 
det har även blivit en hel del biobesök, bland annat the hunger games mocking jay, lucy, equalizer, the fault in our starscaptain america the winter soldier, bamse och tjuvstaden och hobbit femhäraslaget. detta år har jag även hängt en hel del med de bästa kidsen, varit på bröllop, startat upp en bokcirkel, varit i uppsala en hel del och hittat min nya favoritbutik (tehörnan), lärt mig göra äppelmos, äppelsaft och byta däck på bilen, börjat gilla whiskey, hittat en nytt favoritspel (ticket to ride), bakat i massor, julpysslat, haft en inte-äta-godis-pakt.
 
året har också varit en berg-och dalbana känslomässigt med många tårar och hjärtesorg men även med skratt och glädje med nya och gamla vänner. jag hoppas att det nya året gör mig ännu starkare och att jag får uppleva många fina stunder. 











 
böcker., djur/natur., fest., film/tv., livet., musik., plugg., resa., träna/tävla., äta. | 2014, 2015, Lucy, backstreet boys, bamse och tjuvstaden, bio, captian america the winter soldier, delfiner, diskus, djur, ekologiskt te, elefant, equalizer, fuerteventura, för-vm, förr eller senare exploderar jag, giraffer, hobbit femhäraslaget, konsert, markus krunegård, matematik, morrissey, perssons pack, plantera, plugg, skidåkning, sm, spel, struts, te, tehörnan, the fault in our stars, the hunger games mocking jay, ticket to ride, tjejmilen, valar, vfu, whiskey, zoo, äpple, år | |
Upp