önskeböcker.

jag betställde nyss ett stort bokpaket och är helt insnöad på böcker. här är några fler böcker som jag gärna skulle vilja ha just nu, även om jag inte ens läst ut mina böcker från mitt bokpaket än. 



 

jag bara tvingar mig lite av maja-stina fransson,
"jag bara tvingar mig lite är en självbiografisk roman som utspelar sig under 90-talet, 00-talet och i nutid. vi följer minna som barn, tonåring och ung kvinna. vi läser hennes dagbok och följer med in i terapirummet. det är förnekelse, ångest och nya tvång. det är på blodigt allvar, men också en befriande komisk skildring av vad ett liv med tvångstankar kan innebära".

jag har alltid varit facinerad av tvångstankar och gillar böcker som utspelar sig i samma tidutrymme som när jag var ung. 

stark som en björn, snabb som en örn av kalle zackari wahlström,
"man behöver faktiskt inte byta liv och sluta med allt kul för att få hålla på med träning. träning tillhör nämligen inte dom där i snabba sportiga kläder med quinoa och keso på armlängds avstånd. träning är för alla, särskilt såna som jag som tycker om att äta hamburgare och dricka öl".

efter att ha sett svett & etikett som är jag helt såld på kalle zackari wahlström, så jag tror denna bok (som inte ens har släppts än, 25/8) är hur bra som helst! 


inte vem som helst av nina lacour
"om att bli vuxen, om att växa ifrån varandra, om att tvingas inse att vissa drömmar aldrig kommer att bli verklighet, om att gå sin egen väg".

precis min typ av bok tror jag detta är. 

flyt som en fjäril, stick som ett bi av elin nilsson,
"flyt som en fjäril, stick som ett bi handlar om konkurrens och tävlande, känslan att man måste prestera i relationer, och om att satsa allt fast det gör ont".

verkar vara en intressant bok om konkurrens och relationer.

 

 

 

[textkälla]
[bildkälla]

böcker., film/tv., önska. | bok, bokus, böcker, elinnilsson, flytsomenfjärilsticksomettbi, instagram, intevemsomhelst, jagbaratvingarmiglite, kallezackariwahlström, majastinafransson, ninalacour, starksomenbjörnsnabbsomenörn, svettochetikett, svtplay, önskar | |
Upp