#pocketshopjulutmaning del 1.

jag har gör pocketshops julutmaning på instagram, vilket är riktigt skoj men svårt! hursomhelst tänkte jag göra en liten sammanfattning av de första luckorna här!
1. just nu läser jag: gubbe och katt av nils uddenberg. en bok som jag tycker är rätt trist egentligen men eftersom den är så pass tunn så tänkte jag att kan läsa ut den. längtar tills jag läst ut den och får välja en ny bok..

2. en bok som är bättre än filmen: om jag kunde drömma av stephenie meyer. jag brukar välja mellan att antingen läsa boken eller se filmen, för vem har tid för båda?! det finns ju så himla mycket bra böcker och filmer! men ett undantag finns med denna bok och film (twilight). jag gillar filmen/filmerna men boken har ett mer djup och när karaktärer tänker blir alltid lite svårt att göra bra på film. så boken är helt klart bättre!
 
3. en bok jag aldrig läst ut: alkemisten av paulo coelho. jag skäms nästan över att jag inte lyckats läsa ut denna bok, jag har försökt vid ett flertal tillfällen. det känns som en bok som man borde ha läst. men det var några år sedan jag senast försökte mig på att läsa den, så jag tror jag ska ge den en till chans, jag tror nämnligen det är en bok som jag egentligen skulle tycka bra om!
 
4. en bok som betytt mycket: tecken till kärlek av jan kjærstad. den här boken verkar jag förlagt för nu hittar jag den inte, mycket irrieterande. men den är lika fantastisk för det! detta är den första bok som var helt annoluna än allt annat jag läst innan, den öppnande mina ögon. jag var även ganska ung så detta kändes som den första riktigt "vuxna bok" som  jag läst. en oerhört bra bok!
 
böcker., film/tv., julkalender15., livet. | alkemisten, bok, böcker, gubbe och katt, nils uddenberg, om jag kunde drömma, paulo coelho, pocket shop, pocketshop, pocketshopjulutmaning, stepheine meyer, tecken till kärlek, twilight | |
Upp