#pocketshopjulutmaning del 2.

dags för del 2 av pocketshops julutmaning, del 1 hittar ni här



5. en svår bok: vem har snott mitt land? av michael moore. jag tycker den här boken är svår på grund av min egen brist på kunskap om usa, deras politik och så vidare. annars gillar jag michael moore. 
 
6. en bok som gör mig glad: djur. jag valde den här boken eftersom jag gillar att vara kreativ och när jag får lära mig nya saker om djur till exempel som att det häftiga djuret lädersköldpadda existerar!
 
7.  bok jag tar med mig till en öde ö: min historia av stephen hawking eftersom den är så oerhört inspirerande och visar hur mycket man kan åstadkomma trots livets motgångar. som att hamna på en öde ö! detta är en av de bästa böckerna jag läst och jag har skrivit mer om den här
 
8. bästa boken i år: hajar av sarah sheppard. när någon riktigt påläst skriver en bok om hajar som också innehåller fantastiska bilder, då är jag såld. även om jag kanske inte är målgruppen för den här boken så tycker jag att den är helt otroligt bra. jag tycker alla borde läsa den, borde barn och vuxna, så alla lär sig mer om dessa fantastiska djur! 
 
 
böcker., djur/natur., julkalender15., livet. | böcker, djur, hajar, lädersköldpadda, micheal moore, min historia, pocket shop, pocketshop, sarah sheppard, stephen hawking, tips, vem har snott mitt land? | |
Upp