#pocketshopjulutmaning, del 5.

vi börja närma oss slutet och här kommer den näst sista delen av pocketshops julutmaning!


17. första läsupplevelsen: bamse av rune andreasson. denna fina bamse-bok fick jag av min farmor och farfar när jag fyllde tre år, så jag antar att det är en av mina första läsupplevelser.

18. läskigaste boken jag läst: låt den rätta komma in av john ajvide lindqvist. otäck att läsa och klara aldrig av att läsa ut den. har sett filmen. pluspoäng för att boken heter efter en morrisey låt.

19. en julklappsbok: metro 2033 av dmitrij gluchovskijd. jag har fått denna bok av min lillebror men aldrig läst den, fast jag tror att den är bra och jag skulle gilla den. min lillebror brukar fråga om jag läst ut den...

20. en författare jag beundrar: kom inte direkt på någon men kanske astid lindgren. 
 
böcker., film/tv., julkalender15., livet., musik. | astrid lindgren, bamse, dmitrij gluchovskijd, john ajvide lindqvist, låt den rätta komma in, metro 2033, morrissey, rune andreasson | |
Upp