låt oss hylla!

jag läser en hel del bloggar och vissa inlägg kan jag bara scrolla förbi utan vidare, men ibland så hittar jag inlägg som jag hoppas att många läser. de är kloka, fina, tänkvärda inlägg som inte alls bör scrollas förbi utan ges en extra tanke. jag tänkte tipsa och hylla dessa fantastiska inlägg, läs och låt er inspieras.
 
◊ något att tänka på när du känner dig ful från bloggen polichinelle
ett av många kloka inlägg från en blogg som jag läst i fler år än jag kan minnas. just detta inlägg känner jag mig väl igen mig i. om hur jag inte bryr mig lika mycket om mitt utseende när jag är hemma klädd i myskläder, osminkad och med ofixat hår och hur obekväm jag blir om det ringer på dörren och jag måste öppna. jag gillar mantrat i inlägget och faktumet att snygg inte kan vara ens grundpostion. kloka ord som bör läsas!
 
fatass från saras blogg
det här inlägget gjorde mig förbannad på hur folk beter sig, folks kroppsvärderingar. inlägget är väldigt stark skrivet och jag rekomenderar er att läsa det. 
 
vi vill ha en värld där alla har samma förutsättningar - på vilket sätt är det skrämmande? av isabelle pedersen
det här inlägget om normer är så himla bra skrivet och tar upp många kloka ämnen, så läs!
 
jag förstår inte, hur tänker ni? och jag förstår inte.. (del 2) från bloggen ekopappan
denna blogg är en av mina absoluta favoriter, dels för att det handlar om att leva ekologiskt och för att varje inlägg är genomtänkt och informationen är baserad på bra källor. dessa två inlägg om ekologisk frukt tycker jag är särskilt intresanta. dock blir jag förfärad över att fler inte handlar ekologiskt frukt, speciellt frukt som är så oerhört besprutade som vindruvor och anans. läs och bli motiverade till att köpa mer ekologiskt.
 
fuck era skönhetsideal från bloggen en blommig tekopp 
detta inlägg har säkert de flesta läst eftersom det legat på blogg.se-framsida ett bra tag. en väldigt bra inlägg om skönhetsideal. som om ni inte läst det än gör det! 
 


har ni hittat andra inspirerade och intressanta inlägg, tispa gärna!
 
livet., tankar. | ananas, blogg.se, bloggar, eko, ekologiskt, hylla, inspirerad, kroppen, kroppsideal, kroppsvärderingar, normer, skönhetsideal, vindruvor | |
Upp