if i stay.

jag har precis läst ut if i stay av gayle forman. jag köpte boken för att läsa inför min engelskakurs men hann inte riktigt läsa klart den innan kursens start. men nu har jag läst ut den och även om den var på engelska så var den inte särskilt svårläst, den kanske kan kallas en ungomsbok och därför så var språket inte särskilt svårt. handlingen är väldigt sorglig och gripande och tror mycket av detta beror på författarens språk i boken, därför är jag glad att jag läste den på orginallspråket eftersom jag tror att mycket kan försvinna i översättningen. jag gillar att musik hade en sådan viktig roll i boken men tyckte att det var lite väl mycket hoppande mellan olika tider i boken. boken har också nyligen blivit film, men jag har inte ännu sett filmen. boken är absolut läsvärd och jag ger boken 4 av 5 i betyg.



 
 
bokrecension., böcker., film/tv., livet. | bok, boktips, böcker, engelska, gayle forman, if i stay | |
Upp