i varje ögonblick är vi fortfarande vid liv.

i min bokcirkel har vi läst i varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av tom malmquist. tokhyllad bok som bygger på en sann historia när en mamma dör i samband med födelsen av ett barn. vem kan betygsätta ett sorgearbete? man kan inte jämföra sorgen. själva skrivandet då, detaljerat och informativt som jag tolkar som ett skydd mot egentliga känslor. hur författaren beskriver sig själv, stör mig oerhört i boken, han framställs som en oerhört arrogant och självisk person, kanske är det som författaren vill få fram. av privata skäl var boken jobbig att läsa, men jag är glad att jag lästen den. svårt att betygsätta boken, låter nog bli, men jag kan säga så mycket som att jag inte förstår att boken är så hyllad som den är. läsvärd, ja men behöver inte ligga överst i högen av böcker som ska läsas. 

 
 
 
 
bokrecension., böcker., livet. | bok, bokcirkel, i varje ögonblick är vi fortfarande vid liv, tom malmquist | |
#1 - - Wilda:

Åh läser (eller lyssnar) på den just nu. Gillar titeln supermycket och känner att inledningen har gett en stark närvaro, men håller redan med dig om att han känns väldigt arrogant och det stör mig en del. Intressant att ta del av dina tankar om den!

Svar: Hoppas du gillar fortsättningen av boken. Den är absolut läsvärd men som du stör jag mig tyvärr på arrogansen.
johanna.

Upp