oscargalan.

i natt är det dags för oscarsgalan, jag har kollat igenom de nominerade filmerna och tyvärr är det inte många som jag hunnit sett, tror faktiskt inte alla haft premiär i sverige än. av de filmer som kan vinna en oscar så har jag sett  the big short (bra men komplicerad, välgjord med kända skådisar), mad max: fury road (ojämn men bra, snygg och välgjord), ex machina (jättekonstig men intressant tanke bakom filmen), insidan ut (helt okej animerad film) och spectre (bond är ju alltid bra!).  
 
det finns ju en svenk film, hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann,  nominerad för bästa smink som är lite trist att jag inte sett men jättekul att den är nominerad!  det finns även filmer som jag vill se som är nominerade som till exempel joy, spionernas bro,  the danish girl och the revenant. förövrigt tror jag att leonardo dicaprio äntligen vinner en oscar, att sam smith tar hem priset för bästa sång och att jennifer lawrence tar hem sin andra oscar. vi får väl se hur det går!
 

update 03:35: alicia vikander vann en oscar, så himla roligt! 
film/tv., livet. | bond, ex machina, hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, insidan ut, jennier lawrence, joy, leonardo dicaprio, mad max: fury road, nominerade, oscars, oscarsgalan, sam smith, spectre, spionernas bro, the big short, the danish girl, the revenant | |
Upp