peace & love 2016.

det blev två dagars peace & love för min del och jag var rejällt peppad!

på fredagen klädde jag min i min nya klänning från monki, en superskön klänning med snyggt mönster, perfekt till festival! på fredagen var det väl mest lars winnerbäck som jag hade tänkt se, men mamma vill se daniel adams-ray så jag hängde på, det var väl okej men jag kommer alltid tycka att snook är mycket bättre! däremot så var norlie & kkv (uttal?) riktigt bra, har lyssnat mer på dem än jag vågar erkänna, är lite av mitt guilty pleasure. sedan blev det att köpa den obligatoriska godis-remmen och sitta och hänga på mysiga ställen på området. sedan var det äntligen dags för lars winnerbäck, jag var lite orolig att jag inte lyssnat in mig ordentligt på nya albumet och det skulle bli segt. men så fel jag hade, han dundrade igång konserten med nya låten kommer och gårwinnerbäck var i fin, fin form och brände av låt efter låt och det blev bara bättre och bättre, en grym version av åt samma håll och jag skrek mig hes till jag minns när jag tog fel beslut och jag hävdade nåt som inte ens var sant jag försökte att svälja bort en klump och alla var dumma i huvudet (granit och morän). det var absolut en av de bästa konserter jag sett med winnerbäck!
 
på lördagen följde erik med som mest var peppad att se bob hund, medans jag mest ville se markus krunegård och littlie jinder. vi ladda upp med att käka thaimat och gå på skivmässan. väl på festivalen så spela krunegård akustiskt, vilken inte är min kopp te riktigt, men det var så klart bra men inte det bästa jag sett av honom, saknade även jag är en vampyr men är glad att han körde min favoritlåt hjälp. little jinder däremot var grymt bra, trotts teknikstrul och regn, höjdpunkten var vita bergens klockor när rebecka & fiona kom in och köra, så bra! annars blev det köpa fler godis-remmar, sjunga med i rootvälta (långsta nostaligi), köpa en hajkeps och se när hoffmaestro avsluta festivalen med ett dansparty!
 
årets peace & love var superbra och jag hoppas de kan bjuda upp till festival även nästa år!
 






livet., musik., resa., äta. | bob hund, borlänge, daniel adams-ray, festival, granit och morän, hjälp, hoffmaestro, jag är en vampyr, kommer och går, lars winnerbäck, little jinder, markus krunegård, monki, norlie & kkv, peace&love, rebecka & fiona, snook, vita bergens klockor, åt samma håll | |
Upp