senaste lästa böckerna.



ät och spring av scott jurek.
denna bok lästa jag när jag var på träningsresa med mamma för att bli ännu mer inspirerad. man får följa scotts karriär som långdistanslöpare men även hur man gick från att äta hamburgare flera dagar i veckan till att äta vegansk kost och hur detta förändrade han syn på livet och löpning. boken innehåller både träningstips och mattips utöver hans berättelse. jag gillar boken skarpt men har svårt att relatera till att springa i flera dygn i sträck, men mitt slutgiltiga betyg är en stark 4 av 5 möjliga.

förr eller senare exploderar jag av john green.
denna bok läste jag efter jag sett filmen och boken gjorde självklart karaktärerna ännu bättre och mer intressanta vilket gjorde boken sorgligare än filmen tycker jag. i det stora hela så gillar jag filmen bättre än boken, men mitt slutgiltiga betyg på boken blir ändå 4,5 av 5 möjliga.

saker min son behöver veta om världen av fredrik backman.
även om fredrik backman är väldigt upphajpad så har jag inte läst något av honom förutom hans twitter och något enstaka blogginlägg. denna boken bjöd på skratt, ärlighet och kärlek men kändes samtidigt ibland något tjatig. det slutgiltiga betyget blir dock 4 av 5 möjliga.

det handlar om dig av sandra beijer.
den här boken var jag nyfiken på länge och när äntligen mitt bokpaket kom med boken så började jag läsa den på en gång och fick hålla mig att inte läsa ut den på en dag. jag gillar verkligen den här boken, jag önskar att jag hade kunnat läsa den här boken när jag var yngre. boken får 5 av 5 möjliga i betyg.

vill ha dig så illa av gunnar ardelius.
första boken i vår bokcirkel som ulrika valt. det väldigt spännande att läsa en bok som någon annan har valt. en ungdomsbok om livet från gymnasiet och in i vuxenlivet om att hitta sin väg genom livet. detta är den senaste boken som jag läst ut och läste den efter två andra väldigt bra ungdomsböcker, det handlar om dig och förr eller senare så exploderar jag, vilket gjorde att denna inte riktigt kändes lika bra. så betyget blir en svag 3,5 av 5 möjliga.

 
 
bokrecension., böcker., film/tv., livet., träna/tävla. | bok, bokcirkel, böcker, det handlar om dig, fredrik backman, fredrikbackman, förr eller senare exploderar jag, förrellersenareexploderarjag, gunnar ardelius, john green, johngreen, läsa, saker min son behöver veta om världen, sakerminsonbehövervetaomvärlden, sandra beijer, scott jurek, scottjurek, thefaultinourastars, vill ha dig så illa, villhadigsåilla, ät och spring, ätochspring | |
Upp