veckomatsedel #5

måndag: sötpotatis med fetaost och kassler
tisdag: couscoussallad, halloumi och tzatziki
onsdag: biffwok med ris
torsdag: stekt potatis, falukor och ägg.
fredag: färskpasta med pesto och kyckling/qourn
lördag: tacos!
söndag: tonfiskröra med ris/pasta

 

måndagen bjöd på sötpotatis här hemma igen. denna gång med fetaost, riktigt gott! 

 

på tisdag skulle jag äta couscoussallad men hade ingen couscous hemma så det fick blir pommes istället. till detta åt jag halloumi som jag testa att steka på själv för första gången, spännade! trotts att det blev pommes istället för couscoussallad så blev det riktigt gott!

 

onsdagen bjöd på biffwok med cachewnötter, enkel och god mat!

torsdagen blev inte som tänkt eftesom jag blev bokad på kvällsjobb och vi inte kunde äta middag tillsammanns. jag åt istället citronpasta med halloumi i matlåda på jobbet, inte fy skam!

på fredagen kom mensen = ingen ork alls. jag petade i mig färskpasta med pesto och lite gurka till! 

lördag och tacomys! en perfekt lördag om ni frågar mig!

 
söndagen bjöd på fisk i form av tonfiskröra, gott som vanligt! 
livet., veckomatsedel., äta. | |
Upp