Läsutmaning 2016!

Jag skrev tidigare att jag under 2016 läst utifrån en läsutmaning som jag hittade på bokaffären. Jag visste redan innan att jag inte skulle klara alla punkter men hoppades att jag åtminstonde skulle uppnå ungefär hälften. Jag har inte räknat med böcker som ingått i min kurslittertur. Jag känner mig nöjd med att läst 11 av 25 böcker! Hoppas på att kunna göra en likande utmaning 2017, men har inte hittat någon än så länge!
 
Läs en bok...
1. med något ätbart i titeln: -
2. som mestadels är grön: Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer, betyg 4 av 5.
3. som är skriven innan du föddes: Alice i underlandet av Lewis Carroll, betyg 2 av 5.
4. med fem ord i titeln: De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordgren, betyg 3,5 av 5.
5. av en författare från Afrika: -
6. som är på under 300 sidor: High fidelity av Nick Hornby, betyg 4,5 av 5.
7. som är skriven av en svensk författare: Det ska bli en sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf, betyg 4 av 5.
8. som kom ut som pocket 2016: Mitt liv som gift av Anna Mannheimer, betyg 3 av 5.
9. med endast ett ord i titlen: Älskaren av Marguerite Duras, betyg 3 av 5.
10. som är en riktig tegelsten, d.v.s. minst 500 sidor: -
11. som även finns som film: Pappersstäder av John Green, betyg 3,5 av 5.
12. som är skriven av en nobelpristagre: -
13. som har en hand på framsidan: Jag bara tvingar mig lite av Maja-Stina Fransson, betyg 4 av 5.
14. av en debutförfattare: -
15. som har en färg i titeln: -
16. av en författare du aldrig läst något av tidigare:  I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av Tom Malmquist.
17. som har en, för dig, ny genre: -
18. som är mestadels röd: -
19. som har en siffra i titeln: -
20. som är skriven av flera personer: -
21. som är skriven av en augustprisvinnare: -
22. med ett träd på framsidan: Löparglädje av Rune Larsson, betyg 3 av 5.
23. av en förfatatre som delar förnamn med dig: -
24. som utspelar sig i en historisk tid: -
25. som är första boken i en serie: -

 
bokrecension., böcker., livet. | 2016, alice i underlandet, anna mannheimer, bokutmaning, böcker, de förklädda flickorna i kabul, det ska bli ett sant nöje att döda dig, high fidelity, i varje ögonblick är vi fortfarande vid liv, jag bara tvingar mig lite, jag ska egentligen inte jobba här, jenny nordberg, john green, lewis carroll, läsa, läsutmaning, löparglädje, magdalena graaf, maja-stina fransson, marguerite duras, mitt liv som gift, nick hornby, pappersstäder, rune larsson, sara beischer, tom malmquist, älskaren | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Vilken rolig utmaning! :)

Upp