tre favoritalbum.

jag har ett stort musikintresse vilket kanske inte märks all för tydligt här i bloggen. generellt i de bloggar jag läser så förekommer det inte så mycket musikinlägg, vilket är synd. därför blev jag riktigt pepp när jag läste amandas inlägg om fem skivor hon gillar! himla kul idé och jag blev sugen på att skriva något likande själv!
 
vi har ordentlig skivsamling här hemma så jag tänker att detta kommer vara ett återkommade inslag i min blogg. det verkar som att skivförsäljnigen går allt sämre. jag har tänkt att jag ska försöka köpa allt fler skivor men det är lätt att jag inte kommer mig för eftersom det inte finns någon skivaffär i stan. för ett album är ju tusen gånger roligare än en playlist på spotify!
 
 
the smiths - the queen is dead (1986)
jag börjar med mitt absoluta favoritalbum, så har jag det gjort! the smiths är mitt favorit band, there is a light that never goes out är min favoritlåt så det är väl ingen skräll att detta är mitt favoritalbum genom alla tider. oavsett mående eller humör så passar detta album att lyssna på. och som alla vet så är ju morrissey kung!
 
charli xcx - sucker (2014)
tidigare i år köpte jag detta album och det var lika bra som jag trodde. en popskiva med inslag av punk med attityd och en sångerska som tar i när hon sjunger. precis vad jag gillar! låttips: break the rules, body of my own, london queen
 
markus krunegård - markusevangeliet (2008)
alla som känner mig vet att jag hade en period då jag var mer eller mindre besatt av markus krunegårds musik. jag minns det så väl hur jag blev tipsad om hans singel jag är en vampyr och lyssna sönder hans låtar på myspace innan han ens hade släppt sitt första album, just markusevangeliet. jag minns också att jag skulle se salem al fakir i slottsparken och markus krunegård dök upp som hemlig gäst, efter det var jag frälst! jag köpte skivan senare under sommaren och fick den signerad, vilket mamma har fotat här. jag har lyssnar på detta album så många gånger och skulle tyckte det var perfekt om inte de där jäkla åh uppsala är med, kan inte uppskatta den och jag har ändå bott i uppsala! favoritlåten är hjälp
livet., musik. | album, charli xcx, favorit, favoritalbum, markus krunegård, markusevangeliet, morrissey, sucker, the queen is dead, the smiths, there is a light that never goed out | |
Upp