veckomatsedel #4

måndag: potatisgratäng och kötbullar
tisdag: risotto
onsdag: matlåda
torsdag: ugnsbakad falukorv med potatismos
fredag: thaimat
lördag: knytis med tjejerna!
söndag: lasange 
 
 
veckan började med veckohandling och ingen matlust alls, så det blev att äta köpt poatisgratäng med köttbullar. inte särskild gott, men det var måndagens mat var det!
 
tisdagen bjöd på mer inspiration till mat och jag passadepå att testa att laga risotto, som ni kan läsa mer om här! blev nöjd med resultatet och det är något som jag kommer testa igen!
 
onsdagen bjöd på malådor eftersom jag jobbade trettontimmarpass och åt både lunch och middag på jobbet.
 
en riktigt husmanskost-klassiker blev det på torsdagen i form av ugnsstektfalukorv och hemmagjort potatismos.  äpple, ost, cahmpinjoner och tre olika senap är allt som behövs för att piffa upp denna falukorv. riktigt gott!
 
på fredagen blev det hämtmat och favoritern thaimat. jag åt (som alltid) vegetariska vårrullar, gott!
 
lördagen bjöd på festligeheter och vi hade knytis hemma hos emma h, jag tog med mig bland annat sötpotatissallad (som jag skrivit om tidigare här) och det blev även god efterrätt i form av äppelpaj. god mat och en mycket trevlig kväll!
 
veckan sista dag så blev det lasagen till söndagsmiddag. kanske min absoluta favoriträtt och det godaste matlådan som finns! 
 
 
 
 
 
livet., veckomatsedel., äta. | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Allt ser jättegott ut :D

Svar: Roligt att du tycker det!
johanna.

Upp